Шерсть з болотом чи миша: хмельничанка купила хліб з «сюрпризом»
0Тетяна Білоус звернулась до редакції «ВСІМ». Журналістам жінка повідомила, що знайшла у хлібі щось чорне волохате та брудне. Чи була це мишка, сказати не може. Але про знахідку вирішила розповісти, щоб вберегти від такого інших покупців, а також провчити виробника, аби на хлібзаводі ретельніше контролювали процес.
Побачила, коли готувала сніданок
Тетяна – постійна відвідувачка продуктового магазину «Вічний студент», що на Інститутській. Живе неподалік, тому чи не щодня заходить сюди дорогою додому. Каже, що всі продавці знають її в обличчя. Зі всіма вітається.
Так було і того вечора. Вчора, 24 березня, Тетяна зайшла в магазин, коли поверталася з роботи. Купила половинку білого хліба.
Вже сьогодні зранку хмельничанка готувала сніданок. І тут, надрізавши хлібину, вона ледь не зомліла.
З такою начинкою Тетяна купила половинку білого хліба
– Цей хліб я купую постійно. Того вечора взяла половинку, не помітила нічого підозрілого. Вже на ранок розрізала, коли давала дитині снідати перед садочком. Мені аж погано стало. Рештки чогось чорного із шерстю. Якби ж не побачила, то хтось би з’їв. І це ж комусь друга половинка дісталась, – розповідає журналістам «ВСІМ» Тетяна. – Я хліб надрізала з краєчку, побачила це, вирішила порізати з другої там теж тягнулась шерсть.
Повернули 4 гривні
З половинкою буханця із «сюрпризом» йдемо до Тетяниного магазину. На місці застали власницю. Жінка не здивувалася такій знахідці, але й не перечила тому, що пекарський виріб був придбаний у її крамниці. Вона спокійно пояснила журналістам «ВСІМ», що вони не винні, адже не можуть кожну булочку чи хлібину надламувати. Єдине – пропонує повернути гроші покупцю. Аби підтвердити здогадки Тетяни, запитуємо, чи дійсно хліб привезли із місцевого хлібокомбінату, що на Тернопільській.
Накладна, яку надали в магазині
– Так, це наш хлібокомбінат. Є накладні. Все, що ми можемо зробити в такому випадку – повернути вам гроші. Цей хліб – це мій рахунок. Ви ж самі прекрасно розумієте, що це людський фактор. Десь може підняли тісто з підлоги, закинули і заліпили чи стріча була не почищена, – говорить власниця магазину «Вічний студент». – Звісно, я як власник, можу теж звернутись до виробника, але вони мені так само запропонують повернути гроші, а, можливо – ні.
До прилавку з хлібом у магазині завжди черги
Жодної книги відгуків у магазині не було, принаймні нам так сказали. Тому Тетяна не залишила тут письмової скарги, а просто отримала 4 гривні від продавчині за півбуханки хліба.
У керівництва – п’ятниця
До речі, круглий білий хліб ми вирішили занести і до виробника – Торговий Дім “Хмельницькхліб”. Прийшли ми близько 16:30. Однак зупинили нас ще на прохідній. За великим вікном на «вертушці» знаходилося троє працівників комбінату. Чого прийшли та кличемо керівництво, запитали відразу. Ми пояснили, що маємо скаргу та хочемо напряму звернутися до керівника, заступника чи будь-кого іншого, хто може роз’яснити ситуацію. Наші імена записали. Чоловік, з яким ми спілкувалися, пішов шукати когось із керівництва, але повернувшись сказав, що нікого на робочому місці вже немає.
Але це не кінець. Чи подаватиме далі в суд, жінка поки не знає. Але хліба у цьому магазині точно більше не купить. Такі випадки не одиничні. Нещодавно подібну начинку у хлібині знайшла жителька Шепетівки. У буханці жінка знайшла рештки пацюка
Не мають права на перевірки
В інспекції з питань захисту прав споживачів у Хмельницькій області розповідають, що подібних випадків достатньо. Самі перевірити виробників не можуть через заборону. Через мораторій для проведення перевірки необхідно отримати дозвіл у Кабінету міністрів. А обдуреним покупцям радять розбиратися на місці.
Головний спеціаліст інспекції з питань захисту прав споживачів у Хмельницькій області Тетяна Левкун:
– Коли людина придбала хліб і вдома виявила там сторонній предмет, то перше, куди слід звернутись – це магазин. Якщо навіть їй не видали товарного чеку, то потрібно одразу підійти, тому що її ще можуть пам’ятати. Якщо ж відмовляються, бо в людини немає касового чи товарного чеку, то в неї може бути хоча б один свідок, який підтвердить, що дійсно ця людина купувала щось у цьому магазині. Зараз всі магазини працюють на єдиному податку і продавці зобов’язані видавати розрахунковий документ згідно закону про захист прав споживачів. Але згідно податкового законодавства ті, хто на єдиному податку по спрощеній системі, можуть видавати на вимогу покупця. Тобто у розрізі два закони, тому продавці і не видають, особливо у маленьких магазинчиках. У магазині слід залишити письмове звернення – в куточку споживача або в книзі відгуків-пропозицій. Якщо немає, то все-одно на магазин написати звернення з повідомленням про такий факт.
Наступний крок – звернутись до виробника. Для того, щоб дізнатись, хто виробник, покупець має право вимагати від продавців показати документ, що засвідчує якість даного товару. Разом з накладною продавці повинні приймати товари з якісними посвідченнями, яке видає підприємство-виробник. Якщо немає документів – це порушення. І за нього можуть оштрафувати магазин. З такою ж письмово заявою покупець повинен звернутись до виробника. Останній має відшкодувати всі збитки. Якщо виробництво не реагує, тоді в суд. Вже розмір моральної чи матеріальної шкоди визначатиме Феміда.
Чи відповість хмельницький виробник за «сюрприз» у хлібі, дізнавайтеся, слідкуючи за оновленнями на сайті vsim.ua.