Подорожуємо Україною. Жуляни – найбільший авіамузей України

0

 Куди не глянь – усюди літаки, великі і маленькі, військові і пасажирські, а ще вертольоти, авіабомби, пропелери, двигуни у розрізі… А в сотні метрах за парканом злітають і сідають рейсові літаки.
Мова йде про Державний музей авіації, що розташований у Києві, поблизу діючого аеропорту Жуляни. Це рай для поціновувачів авіатехніки та для просто допитливих людей. Особисто я не дуже розбираюся в літаках, однак кілька годин із захопленням блукала між ними, читала інформацію на стендах, фотографувала, заглядала у кабіни та навіть сиділа за штурвалом.
Музей у Жулянах досить молодий, його створили у 2003 році, приурочивши відкриття 100-річчю світової і 80-річчю української авіації. Музей є найбільшим історико-технічним в Україні. Та й у світі Жуляни посідають не останнє місце. За кількістю дослідних і одиничних бортів він є шостим у світі. А за величиною колекції – другим серед країн СНД.

Дослідний літак КБ Антонова з арочним крилом “Виріб-181”. Апарат повинен був злітати після  рекордно малих 30-40 метрів розбігу, але ніколи в повітря так і не піднявся – припинилося фінансування проекту. 

Заклад розмістився на території колишньої учбово-авіаційної бази Київського інституту інженерів цивільної авіації (тепер Національний авіаційний університет). Студентів-авіаційників і досі можна побачити біля музею, поряд розміщаються їхні навчальні корпуси.

Легендарний Ан-2. Є абсолютним рекордсменом світу з тривалості випуску – його виробляли понад 52 роки!

Авіаційний комплекс радіолокаційного дальнього наведення Ан-71. Усього таких літаків виготовили три.

 Ядром колекції стали 30 бортів, які були приписані до бази. До речі, їх могло бути значно більше, але у радянські часи літаки нещадно різали на металобрухт, причому унікальні, а у 90-х вони, залишені напризволяще, руйнувалися під впливом природи і часу.

Дальній ракетоносець-бомбардувальник Ту-22М-0. Їх збереглося два у світі – у Жулянах і в Московському музеї Моніно.

Тим не менш, після створення музею його колекція постійно поповнювалася і продовжує поповнюватися. Із трьох десятків одиниць вона зросла до 90. Тут презентована військова та цивільна авіатехніка, яка використовувалася в радянські часи і використовується у незалежній Україні.
Є в Жулянах розробки багатьох провідних конструкторських бюро, зокрема, Антонов, Мікоян-Гуревич, Яковлєв, Туполєв, Іллюшин, Сухой тощо.

Мі-26 – найбільший у світі серійний транспортний вертоліт.

У музеї є літаки із дослідних серій, зокрема, Іл-86, Ту-22МО, а також перші серійні моделі (Ту-104, Іл-18 тощо).
Крім літаків і гелікоптерів музей зібрав колекцію авіаційного озброєння і безпілотних літальних апаратів, також тут можна побачити «нутрощі» літака – двигуни та інші деталі.

Турбореактивний двигун.

У деякі літаки і гелікоптери можна зайти (для цього потрібно придбати окремий квиток за 5-10 грн).
Із тих літаків, в яких мені вдалося побувати, найбільше сподобалося в Іл-62. Кабіна пілотів з безліччю циферблатів, тумблерів і кнопочок перебуває у гарному стані. Можна навіть посидіти на місці капітана чи другого пілота і сфотографуватися.


В кабіні Іл-62.

В салоні літака крісла демонтували, натомість влаштували експозицію із макетами різних аеропортів, наприклад, Єреванського чи навіть Ужгородського.

Експозиція в салоні літака.

Також цікаво було у Ту-134А – президентському літаку, яким свого часу літали перші особи країни. Його салон ще не встиг сильно зноситися і виглядає досить пристойно.


У Ту-134 пускають на екскурсію.

В салоні президентського літака.

Зате Ту-154 всередині справив гнітюче враження – пошарпані крісла, кабіна пілотів відгороджена від відвідувачів палицею (але крісла в такому стані, що на них і так не хочеться сідати), ще й стійкий запах мишей на додачу.

За парканом – діючий аеропорт, де постійно злітають-приземляються рейсові літаки.

Тим не менш, в цілому музей справляє позитивне враження. Тут дійсно цікаво і пізнавально.

При вході в аеропорт зустрічає розмальований літак.

Державний музей авіації в Жулянах (вул. Медова, 1) працює у листопаді-березні з 10 до 17, у квітні-жовтні – з 10 до 19 години, вихідні – понеділок, вівторок. Вхідний квиток коштує 40 грн.

Ту-142М3. Найбільший дальній протичовновий літак, розмах його крил – майже 50 метрів.

Гелікоптери морської авіації.

26 Березня, 2016 |

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Vantage Theme – Powered by WordPress.
Перейти до панелі інструментів