Децентралізація принесе громадам Хмельниччини більше прав і грошей

0

Тема децентралізації і добровільного об’єднання громадян активно обговорюється на Хмельниччині. Деякі населені пункти області вже випробували на собі дію нового закону, проте багато хто досі не розуміє, для чого об’єднувати в одне ціле окремі села і навіть райони. Що дає громадам запровадження доброго (належного) ефективного самоврядування та проблеми, які при цьому виникають, обговорювали у Хмельницькому 28 квітня за круглим столом представники влади та громадськості.

За словами експерта Чернівецької обласної громадської організації «Комітет виборців» Ігоря Гавради, дванадцять принципів доброго самоврядування, серед яких – відкритість, підзвітність, етична поведінка та інші, рекомендовані до впровадження у тих країнах, які підтримують цінності Ради Європи і Європейського Союзу. Вони дають можливість органам місцевого самоврядування ефективніше працювати, аби забезпечити мешканців якісними послугами. Та упродовж 2014 року Парламент так і не вніс зміни до Конституції щодо розширення повноважень органів місцевого самоврядування, а обіцяна децентралізація залишається тільки на папері.

Впровадження реформи місцевого самоврядування викликає жваве обговорення.

«Децентралізація влади в Україні відбувається не так, як ми очікували минулого року. У багатьох аспектах цей рік був змарнований, оскільки політична еліта продемонструвала відсутність політичної волі, аби швидко впроваджувати зміни, затверджені Концепцією Уряду, – зазначив Ігор Гаврада. – Ситуація ще більше ускладнилася, бо з одного боку ми маємо ще місцеві вибори. І не зовсім зрозуміло, як їх пов’язати: чи проводити за старою системою, чи перенести у часі на кілька місяців. Успіх залежатиме насамперед від того, як буде відбуватися ситуація на Сході. Якщо загостриться, Уряду буде не до реформування.»

На думку керівника Хмельницької міської організації ВО “Батьківщина” Лева Бірюка, децентралізацію держава намагається «обманути» громадян. І об’єднання громад – це повернення до радянського періоду.
«Коли говорять про те, що на Хмельниччині буде лише три райони, – це не децентралізація, а навпаки «централізація». Згодом деякі села і міста взагалі зникнуть, не буде ні шкіл, ні інтелігенції, нічого, – сказав Лев Бірюк. – Допоки ми не дійдемо в селі до кожної бабки, і не пояснимо, що таке децентралізація, нічого не зміниться.»

За його словами, населення не розуміє, що передбачає децентралізація влади, і це через те, що держава не подбала донести таку інформацію до громадян. Натомість у сусідній Польщі до реформування готувалися роками.

«Ми можемо провести реформу, але якщо люди не розуміють суті, то можуть активно виступати проти неї. Щоб такого не сталося, потрібно займатися просвітницькою роботою», – зауважив представник громадської ініціативи “Реанімаційний пакет реформ” Олег Черненко.

Як відзначив експерт Ігор Гаврада, досвід країн, які змогли провести реформу місцевого самоврядування, свідчить про те, що впровадження інструментів місцевої демократії не тільки долає прірву між владою і громадянами, а й стимулює місцеві громади до сталого соціально-економічного, суспільно-політичного та гуманітарного розвитку.

 

28 Квітня, 2015 |

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Vantage Theme – Powered by WordPress.
Перейти до панелі інструментів