Чи допоможе тернополянин очистити Хмельницький від реклами на стовпах?

0

У Хмельницькому є лише відкриті рекламні тумби без захисту та освітлення. Вони належать місцевому підприємцю Олегу Шаповалу. Хоч і вартість розміщення оголошень на них дуже «демократична» – від 57 копійок на тиждень,  вочевидь, ці рекламні площі не вирішують проблему сірих об’яв. Адже чудернацькі букети із різнокольорових строкатих оголошень, що наліплені кількома шарами один на одного, можна знайти ледь не на кожному стовпі на зупинках громадського транспорту.

Аби відбити бажання розміщувати «брудний» контент, номери телефонів з нелегальних об’яв  планується «бомбувати» автодозвоном з періодичністю у декілька хвилин.  

Перейняти досвід сусідів

Презентував цю ідею хмельницькій владі ще у минулому році тернопільський підприємець Олег Нитка. Нашим настільки сподобалася ідея, що міська рада надала тернопільському  підприємству «Еко Спайдер»  дозвіл на розміщення тумб у всіх мікрорайонах міста.  Бізнесмен і власник підприємства Олег Нитка, який цього року став депутатом Тернопільської міської ради від «Самопомочі» вихваляється, що став першим, хто реалізував такий проект. Каже –  на старті починання викликало лише посмішки, однак результати перевершили сподівання.

– Вперше в Україні аналогічна програма була втілена у Тернополі і за 4 роки показала свою ефективність. Це моя ідея, яка на стадії патентування. У нашому місті вже немає ні на стовпах, ні на фасадах будинків жодних наліпок. Також ця програма вже 2 роки втілюється у Чернівцях. Як результат, Чернівці вже на 70% очищені від незаконної реклами, що забруднює місто. Зацікавились нашим прикладом вже і у Львові, – коментує «ВСІМ» ситуацію Олег Нитка.

Аби оцінити ефективність цього починання, тиждень тому Тернопіль відвідала делегація хмельничан.

– Що мене вразило, скільки ми їздили по місту, де ми тільки не були, жодного стовпа, фасаду чи водостічної труби я не побачила заклеєною. Щоправда, у Тернополі за цим слідкує комунальне підприємство, – говорить заступник начальника управління з питань екології та контролю за благоустроєм міста Олена Фурман.

Тернопіль – до і після. Фото сайту 0352. Як контролюватимуть

Нині у місті склалась складна ситуація із розміщенням тимчасової зовнішньої реклами. Нею хаотично заклеюються не тільки спеціальні інформаційні тумби, а й фасади будинків, гаражі, паркани. Не відлякує сірих рекламодавців і відповідальність за їхнє безконтрольне розміщення. Адже зловити порушників «на гарячому» майже не можливо.

– Наразі у Хмельницькому є проблема з хаотичним стихійним розміщенням оголошень від банків і кредитних спілок у непризначених для цього місцях. Ми з нею постійно боремось, зриваємо оголошення, що розміщенні на стовпах за межами рекламних тумб та у інших недозволених місцях. кладаємо адмінпротоколи та викликаємо поліцію, – говорить Олена Фурман.

Однак змусити порушників заплатити  штрафи надскладно. Ті, хто розклеює оголошення,  побачивши перевіряючих, без слів розвертаються і йдуть. Через це дізнатись їхні ім’я, прізвище та інші особисті дані, які необхідні для складення протоколу, справа не з легких.

Тому, на думку Фурман,  нова ідея відіб’є бажання розміщувати «брудний» контент, бо ж номери телефонів з нелегальних об’яв планується «бомбувати» автодозвоном з періодичністю у декілька хвилин.  Голосове повідомлення інформуватиме порушника про незаконність таких дій.

Конкуренція стимулює прогрес

Нові місця для зовнішньої реклами розраховані в першу чергу для афіш міських концертів і заходів, а також оголошень банків та приватних осіб. 

До кінця тижня вже буде виготовлено перший пілотний зразок нової тумби, який має бути узгоджений з міською владою перед серійним виробництвом. Варіант для нашого міста відрізнятиметься від тернопільського. Адже сусіди модернізували ще старі зразки наявні у місті. Для Хмельницького заплановано виготовлення цілком нових конструкцій.

Рішення про виділення вільних місць для розміщення сучасних тумб хмельницький міськвиконком ухвалив ще у вересні 2015 року. За ним місцевий партнер тернопільського бізнесмена ТОВ «Еко Спайдер» отримало в оренду на 5 років понад 150 місць під новітні рекламні конструкції майже у всіх мікрорайонах Хмельницького.

За чинним порядком розміщення зовнішньої реклами у місті, аби отримати дозвіл на це, потрібно надати заявку і необхідні документи до центру надання адміністративних послуг. Рішення ж приймає засідання міськвиконкому в залежності від наявності вільних місць.

Відтак, незабаром у Хмельницькому з’явиться ще один власник рекламних площин. А з ним – і конкуренція, яка не лише спонукатиме надавати кращі послуги, а й допоможе зробити місто чистішим та наблизити його до Європи.

До речі, нові рекламні тумби поповнять і бюджет міста. Ціна оренди одного місця залежить від району міста, однак в середньому у Хмельницькому складає 50 гривень на місяць. А це приблизно 90 000 гривень на рік за 150 конструкцій.

Через масштабність проекту він буде реалізовуватись поступово, адже вартість виробництва лайт-тумб  теж висока.

Допоможуть скласти пазл

Хмельницька влада взагалі дивиться на проблему ширше і думає над впорядкуванням всієї зовнішньої реклами у місті.  Але як це організувати – поки що не знає.

– Ми почали зі штендерів і виносних щитів. Першим кроком було визначення розмірів, місць та відстаней, на яких можна встановлювати конструкції. Центральну частину Проскурівської ми вже очистили від виносних конструкцій. Вони залишились лише на тротуарах, обабіч основної частини вулиці. Наступний крок – це визначення порядку розміщення білбордів та сітілайтів. Реклама на електроопорах – це теж одна з частин благоустрою, –  відзначив міський голова Олександр Симчишин.

На думку мера, ідея з лайт-тумбами та атодозвоном має право на життя. Втім, очільник міста ще думає над шляхами її втілення у життя та вивчає усі варіанти, адже її можуть реалізувати і місцеві підприємці.

Отож, стежте разом з інтернет-виданням «ВСІМ», як буде змінюватись вуличний рекламний візерунок міста в найближчому майбутньому.

4 Березня, 2016 |

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Vantage Theme – Powered by WordPress.
Перейти до панелі інструментів