Кондитерська, швейна і текстильна продукція України експортується без мита, – радник Прем’єр-міністра

0

Успіх на європейському ринку залежить від того на скільки Україна буде адаптована до системи європейських правил. У Хмельницькій торгово-промисловій палаті представники влади разом з місцевими підприємцями обговорювали тенденції, правила Світової торгівлі і місце у ній України. Як зазначив радник Прем’єр-міністра Валерій Пятницький, зробивши модернізацію українського законодавства у сфері торгівлі на основі сталих правил ЄС, Україні зможуть відкритися, крім європейського, й інші світові ринки.
“Нам треба виконувати всі правила, що стосуються технічного регулювання, санітарних норм, треба працювати з митницею, державними закупівлями, правилами конкуренції, щоб вийти на ринки ЄС, – повідомив Валерій Пятницький. – Угода про вільну торгівлю — це кодекс правил, як працювати на Європейському ринку. І щоб виконати вимоги цієї угоди, повинно бути модернізовано те, що нас сьогодні не влаштовує в роботі митниці, податкової, антимонопольного комітету”.
З європейського боку для українських експортерів існує 36 квот. Але це не квоти у їхньому класичному розумінні, а додаткові можливості. Проте використовує наша держава тільки три з них. Зараз для України діють автономні преференції. Є багато української продукції, яка експортується без мита. Серед них кондитерська, швейна, текстильна продукція. Але є товар, на який відсоток митного податку зараз все ще високий. Наприклад, на взуття в ЄС діє мито для України без преференцій 17%. Його відсоток буде знижуватися протягом 5 років.

За словами радника Прем’єр-міністра, щоб повноцінно виходити на європейський ринок, від держави вимагається створити відповідне законодавство, від бізнесу – виробляти товар, який відповідатиме стандартам і безпечності. «Наприклад, для українських виробників птиці ринок Євросоюзу відкритий, бо їхнє виробництво повністю адаптоване до правил, які стосуються ветеринарного контролю. Зовсім інша ситуація з яловичиною. Аналогічна продукція, але ми її експортувати не можемо, оскільки ця частина поки що не адаптована», – говорить Валерій Пятницький.

За результатами опитувань Інституту економічних досліджень «Ділова думка», майже 30% українських підприємців вважають, що Угода про Асоціацію дасть їм можливість почати експортувати продукцію в країни ЄС. Сподіваються збільшити об’єми експорту до Європи 17% українських підприємств. Водночас бізнесмени називають можливі перешкоди, які принесе Угода: нестача кредитів та інвестицій – 38,5%, нездатність адаптувати продукцію до стандартів ЄС – 27,5%. При цьому майже 30% опитаних підприємців вважають, що жодних перешкод не буде.

Даша ПАСТЕРНАК.
 

Квітень 3, 2015 |

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Vantage Theme – Powered by WordPress.
Перейти до панелі інструментів