Хмельничани годинами стоять у черзі, аби забрати депозити з банку

0

Хмельничани, які довірили свої кошти «Імексбанку», зараз не можуть забрати ні повну суму, ні відсотки. Не залежно від суми вкладу, всім віддають лише по 250 гривень щомісяця. Вкладники банку групуються задля спільного вирішення проблеми.

-Раніше я користувалася послугами іншого банку, – сказала Олена Миколаївна. Але у ньому сталися проблеми, і мій депозит перекинули на «Імексбанк», казали, що він надійний. Гроші певний час я не знімала, бо думала, що це безпечно. Але, і тут сталися проблеми. Протягом декількох місяців я нормально не можу забрати свої кошти. Не знаю, що вже робити. Куди йти скаржитися, як далі жити.

Шукають друзів по нещастю

Хмельничан, які оббивають пороги «Імексбанку», чимало. У кожного своя історія, однак, закінчення у всіх однакове – грошей не видають. Аби якось згуртуватися, один із вкладників поставив неподалік банку машину та вчепив оголошення на ній. Чоловік закликав усіх, кому банк заборгував, телефонувати йому. За два дні з ним зв’язалося близько десяти хмельничан. Поділившись бідою, вирішили зібратися біля банку за адресою Героїв Майдану, 40.

-У мене кошти застряли в цьому банку ще з листопада, – розповів Павло Комісаров.- На рахунку фінанси є, а от зняти, чи провести платіжки та інші розрахунки я не можу. Користувався банком по роботі тривалий час.

Гроші є, але не всі

Ще одна хмельничанка Софія Василівна розповіла про те, що її син, який зараз воює на Сході, також не може забрати свої кошти. Аби повернути синові кошти, жінка ходить до банку сама.

-Скільки можна знущатися з простих людей, – каже Софія Василівна. – Ми залізли в великі борги, адже взяли у кредит квартиру. Власні кошти у сина на рахунку хоч і є, але зняти ми їх не можемо. Дають в місяць лише 250 гривень. Але ж це смішно. Син захищає країну, а його нема кому захистити. Знову нас дурять. Що 90-ті повертаються?

Пояснень не дають

На черговій зустрічі вкладники люди не стримували слів гніву. Вони знову прийшли до свого «боржника». Одна з жінок спробувала зняти хоч якісь гроші з картки у банкоматі. Але безрезультатно – банкомат коштів не видавав.

-Ну це просто смішно, щоб навіть на хліб не можна було зняти, – прокоментувала жінка не представившись. – Нехай самі проживуть на 250 гривень в місяць.

За деякий час частина вкладників зайшла всередину. Робота в установі «кипіла» – були клієнти біля каси та біля консультантів. Знайшовши керуючого відділенням банку, люди зайшли до нього у кабінет. Як з’ясувалося, керівник- людина нова, його призначили на посаду лише декілька днів тому. Чому і куди подівся старий керуючий – невідомо. Люди дещо здивувалися новому керівництву, але вимагали негайних пояснень та відповідей. Задавали багато питань, але основним залишалося – коли повернуть їм їхні власні кошти.

-Наразі проводиться перевірка Національним банком, від його рішення залежать подальші дії нашого банку, – сказав керівник відділення банку Руслан Калита. – Ми є членами Фонду гарантування вкладів. Треба зачекати декілька днів й дізнаємося результат.

Депозити й далі приймають

На питання, чи продовжують у банку приймати від населення депозити, Калита відповів:

-Ми маємо ліцензію, ніхто її не скасовував, ми переоформлюємо нові депозити. Тобто тоді, коли закінчився термін старого депозиту і людина не має можливості забрати кошти. Це старі, новим клієнтам ми просто не рекомендуємо.

Оголошення про те, що у банку нові депозити не приймають не розміщене. Великі рекламні наліпки висять ззовні приміщення, інформація про прийом коштів на депозити є і на сайті «Імексбанку».

Вийшовши не надто вдоволеними з банку вкладники ще довго не розходилися і вирішували як їм бути далі. До них підходили і нові люди, які також цікавилися долею своїх коштів. Перебравши всі можливі

варіанти люди прийняли рішення першочергово звернутися з листом до Національного банку, аби там дали пояснення ситуації, яка склалася у «Імексбанку».

Коментар експерта

-Банківський вклад фізичної особи має бути виданий на першу вимогу, це передбачено законом – Цивільним кодексом України, – розповідає адвокат Антон Заболотний. – Не залежно від строку дії договору депозиту, в будь який момент особа може звернутися, навіть достроково, і банк не може відмовити. Єдине, якщо в договорі передбачено, що людина може втратити відсотки, які були нараховані. Якщо вкладник стикнувся з такою ситуацією, що не виплачується вклад, він має повне право звернутися до суду з позовом про стягнення таких грошових коштів з банку. Такі позови, як правило, задовольняються за умови, що в банку не введено тимчасової адміністрації, не почата процедура ліквідації банку, тому що тоді діє мораторій на задоволення вимог всіх кредиторів. Якщо в банку вже ввели таку процедуру, то тоді необхідно звертатися до Фонду гарантування вкладів фізичних осіб із заявою, щоб вимоги які є до банку були включені в реєстр кредиторів. Після цього ці кошти, в межах 200 тисяч гривень, будуть виплачені вкладникам згідно закону. Сума понад 200 тисяч гривень також буде віддаватися, однак, це вже інша черга.

За порадою адвоката, до суду варто звертатися. Єдине, що поки триватиме судовий розгляд, може бути розпочата процедура ліквідації банку. А від цього ніхто не застрахований.

24 Січня, 2015 |

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Vantage Theme – Powered by WordPress.
Перейти до панелі інструментів