Перевізники і влада домовились: проїзд у хмельницьких маршрутках поки що коштуватиме 3,50 гривні

0

Громадське обговорення щодо встановлення тарифів на проїзд у маршрутках Хмельницького крапки у протистоянні влади і перевізників не поставило. Учора, 21 вересня, власники маршрутів доводили, що працюють мало не в збиток собі через подорожчання палива і запчастин. Натомість представники міської влади просили їх обґрунтувати тарифи та наводили як зразок інші міста, де їздити дешевше.

Поговорити про тарифи до кінотеатру імені Т.Шевченка прийшли понад 400 людей: представники влади, перевізники, громадськість. Конструктивного діалогу не вийшло: регламенту не дотримались, вигукували з залу, гупали ногами і свистіли на гальорці, навіть виривали з рук мікрофон.

Передісторію стрибків вартості проїзду у громадському транспорті Хмельницького розповів заступник міського голови Андрій Капура. «У лютому виконком міської ради своїм рішенням збільшив тариф на перевезення до 3,50 гривні, а 7 вересня Антимонопольний комітет визнав це рішення недійсним. Перевізники звернулися в суд, який встановив, що тарифи до часу вирішення справи по суті залишаться незмінними. Це все стурбувало хмельничан, дехто вбачає у цьому прояви передвиборної кампанії», – зазначив Капура.

Перевізники, яких у залі зібралася більшість, намагалися переконати присутніх, що при вартості проїзду у 3 гривні вони не зможуть працювати. 3,50 гривні – робота без жодної вигоди, і лише при тарифі 4 гривні вони зможуть мати прибуток.
«Так, пальне нібито подешевшало. Але це не єдина складова, яка впливає на вартість проїзду. Є ще ремонт і утримання автомобіля. Запчастини імпортні, купівля їх пов’язана з курсом валют, не кажучи про заміну мастил, шин та інше, – сказав приватний підприємець Віталій Полоницький, представник «Рембудтранс». – Коли встановлювали тарифи у 3 гривні, до прикладу, пальне було 9 гривень, а долар – 8 гривень. Восени минулого року ціни почали збільшуватись, а ми працювали так само. Якщо все підрахувати, вийде 7,50 гривні, але ми такої ціни не просимо, лише 3,50 гривні».

За словами начальника управління транспорту та зв’язку Петра Кузьміна, у 2011 році науковий заклад «Львівська політехніка» провів моніторинг пасажиропотоку, і визначив що у Хмельницькому має бути 43 маршрутних таксі, 15 маршрутів у звичайному режимі, і 19 тролейбусних маршрутів. Загалом сьогодні у місті працює п’ять підприємств-перевізників. На думку представників влади, кількість маршрутних таксі необхідно скоротити і на цьому зекономити.

Представники громадськості закликали водіїв економити на «данині», яку вони сплачують власникам маршрутів щодня. Проте перевізники на такі закиди не відповідали. Пасажири ж хмельницьких маршруток до тарифу 3,50 гривні уже звикли, проте від меншого відмовлятися теж не збираються.

«Будемо платити, скільки треба. Було б добре, звісно, якби менше. Нехай ті перевізники покажуть спочатку, на що витрачають усі кошти. Не завадило б краще подбати про обслуговування, елементарні квитки у маршрутках», – каже хмельничанин Петро Сорока.

Тривало обговорення майже три години, присутні голосували за рішення про тариф у 3,50 гривні в маршрутних таксі та 3 гривні – в автобусах. За словами заступника міського голови Андрія Капури, результати голосування будуть враховані виконкомом міської ради уже 24 вересня. З дня оприлюднення рішення вартість проїзду або залишиться такою, як була, або стане знову меншою на 50 копійок. Окрім того, цілком можливо, що тарифи на проїзд у громадському транспорті Хмельницького розглядатимуть і на сесії міської ради вже 23 вересня.


 

22 Вересня, 2015 |

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Vantage Theme – Powered by WordPress.
Перейти до панелі інструментів