Меню гідне гурманів!
0Без зайвих слів, музичне меню – гідне вибагливих гурманів. По перше, програма концерту складалась із творів одного з найбільш плодовитих періодів в історії музики – доби Бароко. Але на початку вечора, як певна прелюдія прозвучав оригінальний експеримент втілений композитором 20-го століття Альфредом Шнітке.
Сучасного композитора зацікавив діалог з давньою музикою, бажання поміркувати про минуле крізь власний історичний досвід. Його твір має назву «Сюїта в старовинному стилі» і складається з 5-ти частин, які створюють барвисту картину своєрідної інструментальної вистави у театрі музичних мініатюр. Закінчення твору на дисонуючому акорді можна сприйняти як три крапки, як нескінченість процесу пізнання мистецтва та розвитку світу.
По-друге, концерти Й. С. Баха і Т. Альбіноні, які продовжили музичну програму, представив особливий гість фестивалю, відомий музикант-гобоїст, соліст Національного саксонського оперного театру, викладач Музичного коледжу ім. К.М. Вебера у м. Дрезден – Крістоф Гербет.
Почути твори Баха в нашому місті можна досить часто, проте як вони звучали в часи композитора насправді ніхто не чув, адже зрозуміло, що жодного аудіо запису просто не існує. Цю проблему на Заході вже давно вивчають музичні науковці. Спираючись на вербальні документи доби Бароко, вони намагаються відтворити старовинні музичні інструменти та виконати давню музику не за сучасними стандартами, а за допомогою прийомів, описаних давніми музикознавцями. Визнаним майстром інтерпретації творів Баха на старовинному інструменті гобої-д’амур є Крістов Гербет. Слухачі у залі були в захваті від його гри на цьому інструменті. Треба зазначити, що гобой д’амур – це родич традиційного гобою, він є дещо більшим за розміром, але звук його більш м’який і спокійний, ніби матовий. Сама назва, що в перекладі означає «гобой любові», відображає своєрідне божественне і солодке його звучання.
Усе 18-е століття вважають золотим часом гобою. Для цього, нещодавно створеного інструменту, залюбки писали усі метри барокової музики. Серед італійських композиторів вперше гобоєм зацікавився Томазо Альбіноні, який володів неперевершеним мелодичним даром. Зворушлива лірика і тепло мелодій відчутні у прекрасних повільних частинах його концертів. А жваві фрагменти, як правило, насичені енергією життя, немов налиті щедрим італійським сонцем.
Концерт Т. Альбіноні для двох гобоїв і оркестру прозвучав натхненно і радісно. З легкої руки Крістофа Геберта, як чудовий соліст відкрився публіці ще один гобоїст – музикант симфонічного оркестру Хмельницької філармонії Ігор Прохніцький.
Особливо ефектно виглядав номер, виконаний артистами на біс. Перша частина Концерту сі-бемоль мажор Г. Ф. Телемана, в якому до двох солістів-гобоїстів приєдналась скрипалька камерного оркестру Оксана Цмур, викликав захоплені вигуки та довгі аплодисменти численних слухачів.
Безумовно, концерт можна назвати справжньою подією в музичному житті нашого міста, за це велика подяка усім організаторам та учасникам заходу, особливо колективу камерного оркестру Хмельницької обласної філармонії та диригенту програми Тарасу Мартинику.
Ганна Косс,
музикознавець Хмельницької обласної філармонії.